
Samodzielnie pozycjonowanie sklepu w Google? Poznaj podstawowe zasady tajniki SEO
Pozycjonowanie to sprawienie, aby nasza strona pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania najpopularniejszej wyszukiwarki Google, która obecnie zdominowała rynek. Dzięki temu skutecznie trafią do naszego internetowego sklepu klienci. Jednak aby zawalczyć o wysokie pozycje, musimy poświęcić na to pieniądze lub… czas. Tak! Można skutecznie wypozycjonować swój sklep samodzielnie. Musimy jednak być przygotowani, iż jest to raczej bieg maratoński, a nie sprint.
Zadbaj o swoją stronę!
Najpierw trzeba zacząć od całkowitych podstaw. Czyli jeśli chcesz wypozycjonować sklep, to zacznij od tego, aby był on zbudowany w sposób, który będzie przyjazny wyszukiwarce Google. Jak tego dokonać? Dobrze będzie podszkolić się z zakresu programowania a dokładnie z HTML5 lub zlecić to zadanie programiście, który będzie umieć pisać dobry, semantyczny kod. Dlaczego jest to tak istotne? Ponieważ jeśli struktura kodu HTML naszej strony nie będzie spełniała najnowszych standardów, to będzie nam trudno skutecznie wypozycjownować nasz sklep, stosując wszelkie inne dostępne metody.
Jak zatem jest z tym HTML5?
HTML to inaczej hipertekstowy język znaczników. Dzięki temu roboty Google potrafią rozszyfrować treść znajdującą się w naszym sklepie internetowym. Dlatego jest niezwykle ważne to aby korzystać z niego w umiejętny sposób. My jako ludzie wiemy, co na naszej witrynie jest obrazkiem a co nagłówkiem, jednak roboty tego nie wiedzą. Dlatego też każdy obrazek musimy określić atrybutem a najważniejszy nagłówek będzie umieszczony między znacznikiem.
Dobrze napisany kod HTML prowadzi roboty Google za rękę, mówiąc, iż tutaj znajduje się coś ważnego, a w tamtym miejscu mamy link do ważnej podstrony… Tutaj także zaczyna się kwestia słów kluczowych. Jest to podstawa SEO. Słowa kluczowe to wyrażenia, które wpisuje potencjalny użytkownik naszej strony w wyszukiwarkę Google. Jeśli sprzedajemy zabawki, to oczywiste jest, iż chcemy, aby nasza strona się ukazała wysoko w wynikach Google po wpisaniu w niej przez kogoś: „sklep z zabawkami”. W taki sposób pozyskuje się klientów w sieci. Dlatego też musimy zadbać o to, aby najpierw wybrać odpowiednie słowa kluczowe dla naszej strony, a następnie wypozycjonować się na nie.
Słowa kluczowe i pozycjonowanie
Zatem jak dokonać tego, aby mieć wysokie wyniki w Google na frazę: „sklep z zabawkami”? Musimy zadbać o odpowiednie rozmieszczenie tego wyrażenia.Od strony programistycznej ważne jest to, aby znalazła się ta fraza w opisach obrazków (znacznik „alt”), w najważniejszych nagłówkach na stronie (znaczniki h1, h2, h3, h4) czy w samej treści strony.
Blog jako narzędzie pozycjonerskie
Doskonale do pozycjonowania naszego sklepu sprawdzi się regularne prowadzenie bloga firmowego! Już samo publikowanie wartościowych treści, czyli „content marketing” skutecznie przyciągnie większą ilość ludzi na naszą stronę. Im większy ruch na naszej witrynie, tym lepsze wyniki w wyszukiwarce Google uzyskamy. Własny firmowy blog to miejsce, gdzie możemy skupić się na pracy z naszymi słowami kluczowymi. Warto, aby nasze frazy, na które chcemy się wypozycjonować, były użyte w tytule wpisu, w nagłówkach, w podpisach obrazków i w treści. Jednak musimy zachować odpowiednie proporcje. Przecież nie możemy zrobić wpisu na blogu, który będzie się składał z samych słów kluczowych! Dobrze, jeśli jedno i to samo słowo pojawi się co 1000 lub 2000 zzs (znaków ze spacjami). Sam tekst musi nadawać się do przeczytania, a frazy muszą być użyte w naturalny sposób – tak, aby czytelnik tego nie zauważył.
Sposób pozycjonowania sklepu przy użyciu firmowego bloga jest skuteczny, ale sam proces jest bardzo długi. Jednak regularne publikowanie wpisów w dłuższym okresie będzie dla naszego biznesu doskonałą inwestycją. Trzeba mieć na uwadze to iż z pozycjonowanie wymaga czasu i systematyczności. Jeśli zaniedbamy pracę nad tym, to szybko nasz sklep spadnie ze swoich wypracowanych wyników. Są też drogi na skróty, które jednak mogą skutkować całkowitą blokadą przez Google naszej strony – także lepiej nie zaprzątać sobie nimi głowy.