
Jakie korzyści przynosi skuteczne pozycjonowanie stron internetowych w Google?
Najważniejszą korzyść, jaką osiągamy dzięki pozycjonowaniu stron internetowych w Google, jest lepsza widoczność witryny w wyszukiwarce, co powoduje zwiększenie ruchu. W ten sposób z bezpłatnych wyników wyszukiwania większa liczba użytkowników przechodzi na naszą stronę i zapoznaję się z ofertą. Pomaga to osiągnąć wyznaczone cele biznesowe dotyczące zwiększenia sprzedaży oraz pozyskiwania leadów.
Kolejną bardzo ważną korzyścią jest zwiększenie zaufania i świadomości marki. Dzięki osiągnięciu wysokich pozycji w Google nasza firma wyróżnia się na tle konkurencji, a konsumenci uznają, że nasze produkty lub usługi są najwyższej jakości.
Jakie strony można pozycjonować w Google?
Praktycznie każdą stronę internetową można pozycjonować. Oprócz standardowego serwisu sprzedażowego warto dodatkowo założyć bloga i tworzyć nowe treści, które będą sprzyjały pozycjonowaniu. W ten sposób roboty Google otrzymają znak, że na naszej stronie regularnie pojawia się nowa treść i warto taki serwis promować wyżej w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie stron internetowych w jak opisuje Gazeta Innowacje Google jest procesem złożonym i długofalowym. Można wszystkimi zadaniami zająć samodzielnie, ale zdecydowanie lepiej jest zlecić takie czynności profesjonalistom. Specjaliści od takich zadań pomogą wypromować:
- sklep internetowy,
- stronę firmową,
- bloga,
- serwis aukcyjny,
- porównywarki cenowe,
- portale ogłoszeniowe.
Co wpływa na pozycje i widoczność witryny w wynikach wyszukiwania?
Wyszukiwarka internetowa Google do wyznaczania miejsca strony w wynikach wyszukiwania bierze pod uwagę wiele różnych czynników. Najważniejsze są trzy główne kategorie dotyczące zawartości strony, linków zewnętrznych oraz optymalizacji serwisu.
Dlatego bardzo ważne jest to, aby w serwisie internetowym znajdowało się wiele przydatnych treści dla internautów. Dodatkowo strona musi być odpowiednio zoptymalizowana pod kątem wytycznych Google.
Trzeba również zlecić katalogowanie stron albo zająć się tym samodzielnie. W ten sposób można będzie zdobyć wiele wartościowych linków, które będą prowadzić do naszej witryny, co pomoże wpłynąć na lepsze pozycjonowanie strony internetowej w Google.